vineri, 1 noiembrie 2013

Un blog despre gândurile mele, despre viaţă, politică şi chiar mai mult


MOTO: “Viaţa noastră e construită de gândurile noastre” (Marcus Aurelius)

Acesta este un loc în care mă veţi putea descoperi aşa cum sunt, cu gândurile mele - care nu se vor referi doar la politică, ci şi la alte aspecte ce ţin de viaţa de zi cu zi.
Aş putea spune că acest blog a existat întotdeauna, doar că nu era public. Am să explic de ce. Încă de pe vremea când eram în business, obişnuiam seara să-mi rezerv câteva minute pentru a pune pe hârtie cele mai importante situaţii pe care le întâlneam. Era ca un fel de exerciţiu de analiză pentru mine, deoarece atunci când puneam pe hârtie unele lucruri, acestea îmi produceau o claritate mult mai mare şi mă ajutau să trag concluziile cele mai bune. În plus, în graba cu care se produc unele evenimente, nu reuşeşti să înţelegi toate lucrurile importante care stau în spatele lor, iar atunci când le pui pe hârtie poţi reveni oricând la ele, să le analizezi la rece, când ai timp şi dispoziţie. De foarte multe ori mi-a fost de mare ajutor acest obicei.

La fel am procedat şi după ce am intrat în politică. Sau poate mai ales după ce am intrat în politică, deoarece descopeream un domeniu nou, plin de necunoscute şi neprevăzut, care necesita de multe ori analize minuţioase. Cu toţii aţi putut remarca, de exemplu, faptul că eu nu răspund imediat atunci când sunt lansate acuzaţii la adresa mea, îmi iau mai întâi timp să văd ce e în spatele acestor acuzaţii, ce interese sunt. Fac asta pentru a vedea dacă merită efortul de a consuma energie pentru a intra în polemici sau dacă aş putea folosi acest timp în mod mai util.

La sfârşitul lunii august, am recitit o mare parte a notiţelor pe care le-am scris de când am intrat în politică şi mi s-a părut foarte interesantă prisma prin care le văd acum, departe de evenimentele la care se referă ele. Sunt foarte multe concluzii interesante care se pot trage la rece şi e păcat ca acestea să nu fie împărtăşite cu mai multă lume. Eu am învăţat multe din experienţele altora, chiar şi din cele negative, şi le sunt tare recunoscător că am avut ocazia să intru în contact cu concluziile lor. La fel, sper ca şi din greşelile mele, dar şi din lucrurile bune pe care le-am făcut, oamenii să poată învăţa ceva. Sunt un om care nu a trecut fugar prin viaţă, am trăit-o şi o trăiesc intens, iar experienţele de tot felul nu mă ocolesc.

Aici, pe blog, vă invit să trecem împreună prin ele, să descoperim împreună lucruri noi şi interesante, să comunicăm, dar, mai ales, să descoperim ce se află dincolo de aparenţe.

Vă urez bun venit pe blogul meu şi vă promit că voi încerca să am o prezenţă constantă pe această platformă de comunicare.

Un comentariu:

Anonim spunea...

http://www.pan.md/paper/VOX-POPULI/Chistka-v-Yustitsiii-Moldovi-/45030